יום שישי, 15 באוקטובר 2010

אנשים אוהבים לשנוא אבל למה ביטוח?

שלום,

שמי קטיה שורצמן ואני עוסקת בביטוח משנת 1973 שזה ממש מזמן. שנים רבות הרציתי וכתבתי מאמרים בעיתונות הכלכלית וכיום אני משמשת כיועצת לניהול בתחום הביטוח הכללי ומנהלת אתר ביטוח משלי ואתרים אחרים.

אני מאמינה, כי הביטוח בכללותו עושה טוב ומאפשר לשנות לטובה את רוע הגזירה כאשר קורה משהו רע בחיים, כמו שריפה, גניבה, מחלה או אפילו מוות.

קיומו של הביטוח מאפשר לאנשים לשקם את עצמם או אתרכושם בכבוד מבלי להזדקק לטובות, תרומות והתרמות ולחשוף את כאבם לעין כל כאשר לא בכל המקרם מתקבלות התרומות הדרושות וללא קיומו של הביטוח, במרבית המקרים אין פיתרון כלכלי לצרה.

עם זאת אני רואה, כי לאחרונה יותר ויותר אנשים מגלים שנאה כלפי הביטוח. ואני שואלת את עצמי מדוע? 

אנשים כנראה אוהבים לשנוא, אחרת לא היינו רואים כל כך הרבה רשעים בספרות ובקולנוע. עצם השנאה, כשהיא מופנית כלפי מי שמצטייר כ"איש הרע" שבסיפור משחררת את השונא מכל צורך בביקורת עצמית או אפילו בבקרה עצמית וכמובן שאין מקום לקחת אחריות לתוצאות, הרי ב"איש הרע" עסקינן והשונא מצטייר בעיני עצמו כשה תמים, צחור כשלג וכצדיק.

קרוב לודאי שגילוי השנאה מוזן גם מהצורך בפורקן רגשי לאור התסכול המצטבר בשל החדשות המטרידות על המצב הפוליטי, המשבר הכלכלי ועליית האלימות והפשיעה בחברה הישראלית.

כמה פשוט וקל להצביע על ה"איש הרע", להפנות כלפי אצבע מאשימה, לנבל את הפה או את המקלדת ולהרגיש שחרור.

יש משהו ילדותי ונאיבי בקללות הנמרצות ובשנאה עצמה, הלא גישה בוגרת מחייבת לקחת אחריות לתוצאות המעשים ולנטרל את הרגש ובכל זאת אנו רואים יותר ויותר אנשים המביעים גילויי שנאה כלפי הביטוח, בשיחות בעל פה, בתגובות לכתבות שונות ובקבוצות שנאה בפייסבוק.

כשאני מבינה פחות או יותר את הצורך בשנאה, אני שואלת את עצמי מדוע דווקא כלפי הביטוח?

אומרים שאין עשן בלי אש, ואפשר, כי אולי בשל עיסוקי בתחום הביטוח במשך כארבעים שנה, איני רואה את הברור והידוע לכל מי שאינו עוסק בביטוח ואני נפגעת שלא בצדק, כל פעם שאומרים מילה רעה על חברת ביטוח או סוכן ביטוח.

אולי גם, איני אמורה להיפגע, כאשר אדם זר לחלוטין שלא ראה אותי מעולם מורה עלי באצבע ליד אנשים זרים ואומר בקול גדול: "אם את עוסקת בביטוח, אז כנראה שגם את רמאית כמו כולם".

יכול להיות שאני טועה, ומנת חלקי להיות שנואה ומלוגלגת על שבחרתי לעסוק בביטוח. יכול להיות גם שאחרים טועים ואין מקום לשנאה, אלא רצוי וכדאי ללמוד יותר ולדעת פרטים חשובים על מנת לעשות שימוש נכון וטוב במכשיר הזה שקוראים ביטוח.

בפוסטים הבאים אבחן יחד אתכם את עצם הרעיון של הביטוח, האנשים והאישים שעסקו ועוסקים בביטוח. אנסה לעמוד על הדברים המעוררים את חמתם של אנשים בכל הקשור לביטוח, אבחן יחד אתכם אם הכל הוא רק ציפיות, אכזבות ותסכול או שקיימים גם "סיפורים טובים" בתחום הביטוח.

ובינתיים

מאחלת לכולכם שבת שלום

שלכם

קטיה שורצמן


תגובה 1:

  1. זה ממש פשוט.. ואל תקחי את זה אישית.. אנשים לא אוהבים להשקיע מחשבה, ולא אוהבים לקחת אחריות. כשאתה חותם על פוליסת ביטוח, כל אחת, בין אם זה לחול או ביטוח תכולה, אנשים לא אוהבים לקחת אחריות על מה שהם חותמים ולהבין על מה הם חותמים. נקודה

    השבמחק